دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو (MGIMO)

دانشگاه روابط بین الملل مسکو

راهنمای مطالعه

Moscow State Institute of International Relations (MGIMO University)

 

دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو در طول 75 سال سابقه خود از “یک مدرسه دیپلماتیک” به یک دانشگاه شناخته شده در سراسر جهان تبدیل شده است. بخشی از دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو تا سال 1944 ، به یک موسسه جداگانه تبدیل شد و در سال 1994 به یک دانشگاه تغییر شکل داد. بسیاری از دیپلمات های روسی در آنجا تحصیل کرده اند و بسیاری از سیاستمداران عالی رتبه امروز دانشجویان سابق MGIMO هستند.

MGIMO هر ساله بیش از یک هزار دانشجوی جدید از هر بخش فدراسیون روسیه و بین المللی از بیش از 60 کشور پذیرش می کند. بیش از 35 هزار فارغ التحصیل روسی و جهانی افتخار می کنند که از انستیتوی روابط بین الملل دولتی مسکو فارغ التحصیل شده اند. بخش های انجمن فارغ التحصیلان MGIMO در بسیاری از کشورهای جهان فعال هستند. در سال 2007 ، انجمن فارغ التحصیلان MGIMO اولین بنیاد توسعه اوقاف دانشگاهی MGIMO را ایجاد کرد.

یکی از ویژگی های برجسته دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو آموزش زبان عالی آن است. بیش از 50 زبان خارجی به طور منظم آموزش داده می شود.

در سال 2013 اولین مدرسه روابط بین الملل کارشناسی روسیه با دوره هایی منحصراً به زبان انگلیسی بود.

 

از سال 2020 به بعد ، SGIA سه برنامه از برنامه کارشناسی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهد:

 

۱.کارشناسی در امور دولتی و بین المللی در MGIMO در مسکو تدریس می کند.
۲.لیسانس سیاست و روابط بین الملل – یک برنامه درجه دو توسط MGIMO و دانشگاه ریدینگ . شامل دو سال تحصیل در MGIMO در مسکو و دو سال تحصیل در ریدینگ در انگلستان است.
۳.لیسانس سیاست جهانی که توسط MGIMO تأیید شده و در مرکز دانشگاه بین المللی ماربلا (MUIC) تدریس می شود. شامل سه سال تحصیل در MUIC در ماربلا در اسپانیا و سال آخر در MGIMO در مسکو.

دانشکده های دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو

دانشکده حقوق بین الملل
دانشکده روابط اقتصادی بین الملل
دانشکده روزنامه نگاری بین المللی
دانشکده تجارت و تجارت بین الملل
دانشکده اقتصاد کاربردی و بازرگانی
دانشکده حکمرانی و سیاست
موسسه بین المللی سیاست انرژی و دیپلماسی
دانشکده زبانشناسی و ارتباطات بین فرهنگی
دانشکده اقتصاد مالی
موسسه مطالعات اروپا
دانشکده دولت و امور بین الملل
دانشکده تجارت و مهارت بین المللی

 

شراکت با دانشگاهHenley (انگلستان)

 

از سال 2019 ، دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو یک برنامه BA درجه دو “اقتصاد مالی” همراه با دانشکده تجارت Henley (انگلستان) ارائه می دهد. این برنامه برای متقاضیانی که زمینه ریاضی و زبانی خوبی دارند ، برای کسانی که به اقتصاد و امور مالی علاقه مند هستند و می خواهند نه تنها در روسیه ، بلکه همچنین در اروپا تجربه آموزشی داشته باشند ، طراحی شده است. ویژگی منحصر به فرد این برنامه ، برنامه با زمان بندی دو کشور است – دو سال اول در روسیه ، دو سال آخر در انگلیس می گذرد. در پایان چهار سال تحصیلات BA ، دانش آموزان دو مدرک دیپلم – از MGIMO و دانشکده تجارت Henley دریافت می کنند.

 

 

مشارکت با دانشگاه فرای برلین آلمان

 

دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو یک شریک دیرینه دانشگاه فرای برلین ، موسسه دولتی روابط بین الملل مسکو (دانشگاه MGIMO) است
دانشگاه آزاد برلین و MGIMO قرارداد تبادل دانشجو را امضا کردند .از سال 2014 تا 2016 هر دو دانشگاه برنامه مدرک “Deutsches und europäisches Wirtschaftsprivat- und Wirtschaftsverwaltungsrecht” را ارائه دادند.

 

فارغ التحصیلان موفق ,مدرک کارشناسی ارشد آلمان و روسیه دریافت می کنند.

 

مطالعه تکمیلی “روابط آلمان و روسیه: اقتصاد و سیاست”

“روابط آلمان و روسیه: اقتصاد و سیاست (RDWP)” یک برنامه مطالعه تکمیلی یک ساله برای دانشجویان مقطع کارشناسی است که به زبان آلمانی انجام می شود. RDWP بر اقتصاد متمرکز است ، اما این برنامه برای دانشجویان تمام دانشکده های MGIMO به عنوان یک مدرک کارشناسی بین رشته ای آزاد است. این برنامه جانشین برنامه “مطالعات آلمان در روسیه” است.

برنامه مطالعه RDWP شامل دوره های اقتصادی و سیاسی و همچنین دوره کارآموزی اجباری است. شرکت در RDWP با گواهی 30 ECTS (سیستم انتقال اعتبار اروپا) تأیید شده است.

رشته کارشناسی ارشد روابط بین الملل یک برنامه مشترک است که توسط دانشگاه های آزاد Freie Universität Berlin ، دانشگاه Humboldt و دانشگاه Potsdam ارائه می شود. دانش عالی آلمانی و انگلیسی پیش نیاز است.

 

 

تحصیلات تکمیلی دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو

دانشجویانی که به دنبال مدرک کارشناسی ارشد هستند می توانند به یکی از برنامه های ابتکاری دوگانه MGIMO که با همکاری شرکای بین المللی ارائه می شود ، مراجعه کنند و یا در یکی از بیش از سی برنامه MA که به زبان روسی یا انگلیسی تدریس می شود شرکت کنند.

MGIMO همچنین به عنوان بخشی از آموزش تحصیلات تکمیلی خود ، مقطع دکترا را ارائه می دهد . تحصیلات تکمیلی تمام وقت سه تا چهار سال طول می کشد. MGIMO دارای شوراهای رساله مختص خود و حق اعطای مدارک علمی است. در حال حاضر 26 برنامه آموزش دکتری وجود دارد.

 

دانشگاه های شریک موسسه دولتی روابط بین الملل مسکو

اولویت اصلی سیاست بین المللی MGIMO توسعه روابط بین المللی دوجانبه و چندجانبه و ارتقا مبادلات آموزشی و علمی است. توافق نامه های همکاری با بیش از 200 شریک خارجی از 63 کشور – دانشگاه ها ، آکادمی های دیپلماتیک ، موسسات و مراکز تحقیقاتی – به اطمینان از بالاترین استانداردهای جهانی در کارهای آموزشی و پژوهشی کمک می کند.

این دانشگاه متمرکز بر برنامه های آموزشی متقابل لیسانس و کارشناسی ارشد است که با روند بولونیا مطابقت دارد. در سال های اخیر MGIMO برنامه های کارشناسی ارشد دو درجه با دانشگاه های فرانسه ، ایتالیا ، آلمان و نروژ ایجاد کرده است.

هر ساله برنامه های تبادل با دانشگاه های خارجی بیش از 100 دانشجوی بین المللی را می بیند که برای یک ترم یا یک سال تحصیلی کامل در MGIMO ثبت نام می کنند. دانشجویان تبادل بین المللی بسته به تخصص خود ، دوره های متنوعی را که در برنامه های مختلف به زبان روسی تدریس می شود ، انتخاب می کنند. آنها همچنین به طور مرتب دوره های پیشرفته زبان روسی را برای بهبود دانش خود می گذرانند.

 

امکانات دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو

MGIMO دارای سه پردیس است – در مسکو ، در منطقه مسکو ، و در تاشکند (ازبکستان) ، یک مرکز آموزشی برای تحصیلات حقوق در ژنو ، سوئیس ، و یک پایگاه آموزشی برای اجرای بخشی از مدارک بین المللی خود در IR و مدیریت بازرگانی در ماربلا ، اسپانیا.

در مسکو ، این دانشگاه دارای پنج خوابگاه است که دو مورد از آنها در محوطه دانشگاه واقع شده است. پردیس MGIMO در منطقه مسکو (Odintsovo) محل اقامت در دانشگاه در هتل MGIMO را فراهم می کند.

مجموعه ادبی کتابخانه MGIMO به تأسیس یکی از پیشگامان MGIMO در سال 1815 برمی گردد – انستیتوی زبانهای شرقی لازاروف که دانشگاه منابع غنی از نسخه های خطی قدیمی را از آن به دست آورد. امروزه این کتابخانه بیش از 1 میلیون کتاب چاپ شده و مجله به 62 زبان و بیش از 2،220،000 کتاب الکترونیکی و مجله الکترونیکی را در خود جای داده است.

 

امکانات دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو

MGIMO دارای سه پردیس است – در مسکو ، در منطقه مسکو ، و در تاشکند (ازبکستان) ، یک مرکز آموزشی برای تحصیلات حقوق در ژنو ، سوئیس ، و یک پایگاه آموزشی برای اجرای بخشی از مدارک بین المللی خود در IR و مدیریت بازرگانی در ماربلا ، اسپانیا.

در مسکو ، این دانشگاه دارای پنج خوابگاه است که دو مورد از آنها در محوطه دانشگاه واقع شده است. پردیس MGIMO در منطقه مسکو (Odintsovo) محل اقامت در دانشگاه در هتل MGIMO را فراهم می کند.

مجموعه ادبی کتابخانه MGIMO به تأسیس یکی از پیشگامان MGIMO در سال 1815 برمی گردد – انستیتوی زبانهای شرقی لازاروف که دانشگاه منابع غنی از نسخه های خطی قدیمی را از آن به دست آورد. امروزه این کتابخانه بیش از 1 میلیون کتاب چاپ شده و مجله به 62 زبان و بیش از 2،220،000 کتاب الکترونیکی و مجله الکترونیکی را در خود جای داده است.

امکانات MGIMO فرصت های غنی را برای دانشجویان برای تمرین ورزشی و تناسب اندام فراهم می کند. این دانشگاه دارای استخر ، سالن بدن سازی ، زمین های فوتبال ، والیبال و بسکتبال ، زمین تنیس ، یک حلقه بوکس و یک سالن آکروباتیک است. MGIMO همچنین مرکز پزشکی خود را دارد که هم به دانشجویان و هم به اعضای هیئت علمی خدمات ارائه می دهد.

هر سال تحصیلی بیش از 6000 دانشجو می بیند که تقریباً 1000 نفر از آنها برای تحصیل در MGIMO از خارج از کشور می آیند. دامنه رشته های دانشگاهی به طور مداوم در حال گسترش است زیرا هر سال گروه ها و برنامه های جدیدی راه اندازی می شود.

 

 

 

موسسه اعزام دانشجو آبادیس پاریسان دانش  شما را در راه رسیدن به تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری میکند.

 

دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو‎ (Moscow State Institute of International Relations ):

سایت رسمی دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو در زیر قرار داده شده است. با کلیک بر روی این لینک وارد سایت دانشگاه خواهید شد و می‌توانید در اسرع زمان از اخبار و اطلاعیه‌های منتشر شده از سمت دانشگاه باخبر شوید.

 

سایت رسمی دانشگاه

Moscow State Institute of International Relations 

 

همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در روسیه، به لینک زیر مراجعه کنید.
تماس با کارشناسان موسسه رسمی آبادیس پارسیان دانش، جهت اعزام دانشجو  و تمام امور مربوط به ویزای تحصیلی به روسیه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *