دانشگاه دولتی کوبان روسیه-کراسنودار

دانشگاه دولتی کوبان روسیه

راهنمای مطالعه

 (Krasnodar)- Kuban State University

معرفی دانشگاه دولتی کوبان روسیه

دانشگاه کوبان روسیه به عنوان یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر کشور روسیه محسوب می‌شود و از این حیث در داخل خود کشور روسیه اعتبار و امتیاز بالایی دارد. دانشگاه کوبان در سال ۱۹۲۰ میلادی تاسیس شده و قدمتی نزدیک به یک قرن دارد که در این زمان، نزدیک به ۱۰۰ هزار دانشجو را آموزش داده که نزدیک به یک دهم آن‌ها را دانشجویان خارجی و بین المللی تشکیل داده‌اند.

در سال ۲۰۰۲ دانشگاه دولتی کوبان روسیه به دلیل قرار گرفتن در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر کشور روسیه، مدال طلا را از آن خود کرد و به عنوان یکی از مراکز آموزشی عالی و سطح بالا هم در اروپا و هم در آسیا بر سر زبان‌ها افتاد. این دانشگاه با بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی و امریکایی روابط نزدیکی دارد و عضو دانشگاه‌های اتحادیه اروپا و همچنین عضو موسسه تحقیقاتی لرزه نگاری آمریکا است.

دانشگاه کوبان در بین دانشگاه‌های منطقه کراسنودار به عنوان دانشگاهی با بیشترین میزان تحقیقات علمی و پژوهشی شناخته می‌شود و بودجه تحقیقاتی زیادی را هر ساله به خود اختصاص می‌دهد. جالب است بدانید که نتایج حاصل از این تحقیقات در کشورهایی مثل آمریکا، آلمان، انگلستان و حتی ژاپن اعتبار بالایی دارند.

این دانشگاه دارای چندین دانشکده، مراکز پژوهشی، مدارس آموزش عالی و … است که در ادامه به صورت کامل همه این بخش‌ها و امکانات را خدمتتان معرفی خواهیم نمود.

 

امکانات دانشگاه دولتی کوبان روسیه:

دانشگاه دولتی کوبان با این که قدمت خیلی زیادی در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های معتبر روسی ندارد، اما همواره در تلاش است که بتواند در زمره برترین دانشگاه‌های کشور روسیه قرار بگیرد. این دانشگاه برای تحقق یافتن این امر و همچنین جذب دانشجویان داخلی و خارجی زیاد، خدمات و امکانات متنوعی را در خود ایجاد کرده است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

پارک علم و فناوری دانشگاه که محیط بسیار مجهز و مناسبی را برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان فراهم می‌آورد.
۱۲ مرکز آموزشی و پژوهشی جهت هر چه بهتر شدن روند آموزش دانشجویان
سالن‌های تئاتر
باشگاه رقص
باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی بزرگ و مجهز
مراکز بهداشتی و خدماتی کارآمد و عالی
برگزاری انواع کنسرت و برنامه‌های تفریحی در طول سال و به مناسبت‌های مختلف۱
کتابخانه که دانشجویان می‌توانند هم حضوری و هم از طریق بستر اینترنت به کتب موجود در آن دسترسی داشته باشند. در این کتابخانه نزدیک به ۱۱ میلیون کتاب و مقاله دانشجویی و علمی وجود دارد که در بین آن‌ها، ۷۰۰۰ جلد کتاب نفیس و خطی به چشم می‌خورد.
سالن‌های غذا خوری بزرگ و مجهز که وظیفه تامین وعده‌های غذایی دانشجویان را بر عهده دارند.

 

کتابخانه دانشگاه کوبان روسیه

 

سالن استخر دانشگاه کوبان روسیه

استخر دانشگاه کوبان روسیه

 

دانشکده‌های دانشگاه دولتی کوبان روسیه:

دانشگاه دولتی کوبان روسیه ۱۶ دپارتمان و بیش از ۴۰ مرکز آموزشی تحت نظر خود دارد که در نقاط مختلف منطقه کراسنودار پراکنده شده‌اند. این مراکز آموزشی کل این منطقه را شامل می‌شوند و در بخش‌هایی مثل آرماویر، گلندجیک، گوریاچی کلیوچ، کورنوفسک، کروپوتکین، لنینگرادسکایا استانیتسا، نووروسییسک، اوترادننسکایا استانیتسا، پاولوفسکایا، استاوروپول، تیخورتسک و اوست-لابینسک ایجاد شده‌اند.

علاوه بر این مراکز آموزشی، دانشگاه کوبان روسیه دانشکده‌های زیادی را هم در خود ایجاد کرده است که عبارتند از:

دانشکده ریاضیات کاربردی
دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر
دانشکده فیزیک و فناوری
دانشکده شیمی و فن آوری های عالی
دانشکده زیست شناسی
دانشکده جغرافیا
دانشکده تاریخ، جامعه شناسی و روابط بین الملل
دانشکده حقوق
دانشکده فلسفه روسیه
دانشکده روزنامه نگاری
دانشکده هنرهای زیبا و گرافیک
دانشکده معماری و طراحی
دانشکده اقتصاد
دانشکده مدیریت و روانشناسی
دانشکده آموزش، روانشناسی و علوم ارتباطات
دانشکده فن آوری های رایانه ای و ریاضیات کاربردی
دانشکده گردشگری و خدمات

 

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه دولتی کوبان:

روسیه یک مقصد ایده آل برای ادامه تحصیل است، بخصوص برای دانشجویان ایرانی؛ چرا که هم از نظر موقعیت مکانی به ایران نزدیک است و هم فرهنگ‌های مشترک زیادی بین ایران و روسیه وجود دارد.

علاوه بر همه این‌ها، روسیه مزیت‌های بسیار خاصی نیز دارد. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌ها، نبود فیلتر سنی برای پذیرش است. به این معنی که دانشجویان حتی با وجود بالا بودن سن نیز می‌توانند برای پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های کشور اقدام کنند.

دانشگاه‌های روسیه در هنگام پذیرش دانشجویان، معدل را نیز معیار قرار نمی‌دهد. به عنوان مثال دانشجویانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی هستند، حتی با وجود پایین بودن معدل دیپلم نیز می‌توانند برای پذیرش اقدام کنند.

از دیگر مزیت‌های کشور روسیه می‌توان به عدم نیاز به مدرک زبان هم اشاره کرد. دانشجویانی که مدرک زبان ندارند، می‌توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها اقدام کنند. این دانشجویان در یک دوره دوره پادفک (آمادگی) شرکت خواهند کرد که زبان روسی نیز در این دوره به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

به صورت کلی نحوه ورود به دانشگاه‌های روسیه به این صورت است که دانشجویان در یک دوره آمادگی (پادفک) شرکت می‌کنند. بعد از اتمام این دوره، در یک آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی وارد دانشگاه خواهند شد.

دانشجویان در صورت داشتن شرایط خاصی، می‌توانند بدون شرکت در دوره آمادگی (پادفک) به صورت مستقیم وارد دانشگاه شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های روسیه، می‌توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کرده و مشاوره‌های لازم در این زمینه را دریافت کنید.

همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در روسیه، به لینک زیر مراجعه کنید.

 

ارتباط با ما

سایت Kuban State University:

سایت رسمی دانشگاه دولتی کوبان روسیه در زیر قرار داده شده است. با کلیک بر روی این لینک وارد سایت دانشگاه خواهید شد و می‌توانید در اسرع زمان از اخبار و اطلاعیه‌های منتشر شده از سمت دانشگاه باخبر شوید.

 

 

سایت دانشگاهKuban State University

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *