۲۰ دانشگاه برتر روسیه برای تحصیل

مزایای تحصیل در روسیه

راهنمای مطالعه

روسیه یکی از بهترین گزینه ها برای ادامه تحصیل در رشته های متلف است. دانشگاه های روسیه در لیست بهترین دانشگاه ه ای جهان می درخشند و رتبه های بسیار خوبی درر نکینگ جهانی دارند. سطح آموزشی بالا، اساتید حرفه ای، امکانات تحصیلی و سهولت شرایط ثبت نام و تحصیل از عواملی است که روسیه را به یکی از مطلوب ترین کشورها برای تحصیلات آکادمیک تبدیل کرده است. در ادامه اسامی بهترین دانشگاه های روسیه و ۲۰ تا از بهترین شهرها برای تحصیل در روسیه را معرفی می کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

بهترین دانشگاه های روسیه

با اینکه بسیاری از دانشگاه‌ های برتر روسیه، طرفداران و متقاضیان زیادی در جهان دارد اما روسیه همچنان درتلاش است تا رتبه دانشگاه ای خود را ارتقا دهد. هزینه های پایین تحصیلی، ورود بدون آزمون و عدم شرط سنی یکی از امتیازاتی است که دانشجویان را برای تحصیل در برترین دانشگاه های روسیه ترغیب می کند. بهترین دانشگاه های روسیه در شهرهای مختف قرار دارند که می توان به راحتی در هر کدام از آنها پذیرش گرفت. مسکو به عنوان پایتخت این کشور دانشگاه های برتر روسیه را در خود جای داده است. به غیر از این شهر، سنت پترزبورگ و برخی دیگر از شهرها نیز دارای برترین دانشگا های روسیه هستند که بسته به شرایط دانشجو می تواند هر یک از آنها را برای ادامه تحصیل انتخاب کند.
در ادامه در مورد دانشگاه های برتر روسیه و نحوه پذیرش در آنها بیشتر صحبت می کنیم.

مزایای تحصیل در دانشگاه های برتر روسیه

• عدم وجود شرط سنی
• عدم نیاز به مدرک زبان
• عدم نیاز به آزمون‌های ورودی
• رتبه و رنکینگ بالای جهانی
• شهریه‌ مناسب و ارزان
• امکانات تحصیلی مناسب
• اعتبار مدارک دانشگاهی در سراسر دنیا
• تایید مدارک از طرف وزارت علوم ایران

معرفی دانشگاه های برتر روسیه

دانشگاه های برتر روسیه، با داشتن رتبه های خوب جهانی مورد توجه دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف قرار گرفته اند. در سال 2018 تعداد 24 دانشگاه روسیه در لیست رتبه بندی بسته بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفتند که نام 10 تا از آنها در بین 400 دانشگاه برتر جهان می درخشد. همچنین 95 تا از دانشگاه های روسیه در بین 300 دانشگاه اروپا و آسیای مرکزی دیده می شود. در سال ۲۰۰۳ روسیه با پیوستن به پروسه‌ی Bologna متعهد شد تا دانشگاه های خود را هم تراز سیستم آموزشی اروپا ارتقا دهد. در نتیجه به طور کلی سیستم تحصیلات عالی روسیه در رتبه‌۲۶ جهانی قرار دارد. در ادامه برخی از بهترتین دانشگاه های روسیه را معرفی می کنیم.

دانشگاه لامونسوف مسکو

دانشگاه لومونسوف واقع در شهر مسکو، یکی از برترین دانشگاه های روسیه است که از قدمت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این دانشگاه در سال ۱۷۵۵ میلادی با معماری بسیار زیبایی تاسیس شد که علاوه بر معماری بی نظیر از رتبه علمی بسیار بالایی نیز در جهان (رتبه 75 جهانی) برخوردار است. در این دانشگاه تنوع رشته های تحصیلی بسیار بالاست و به دانشجویان برتر بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد.

دانشگاه نووسیبیرسک

دانشگاه نووسیبیرسک در سال ۱۹۵۸ تاسیس شد که در حال حاضر رتبه 260 را در جهان دارد. این دانشگاه با بودجه دولتی برای رسیدن به جایگاه برتر جهانی اداره می شود و دانشجویان زیادی را از کشورهای مختلف (57 کشور دنیا)پذیرش کرده است. دانشگاه نووسیبیرسک در روسیه رتبه سوم را کسب کرده است و از سطح آموزشی بالایی برخوردار است.

دانشگاه رودن یا دوستی ملل

دانشگاه رودن در شهر مسکو واقع شده و یكی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های روسیه می باشد. این دانشگاه به دلیل سطح لمی بالا موفق به کسب نشان افتخار علمی روسیه شده است. در حال حاضر در حدود 22 هزار دانشجو از سراسر جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند. دانشجویان می توانند در دانشگاه رودن کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ

برترین دانشگاه های روسیه بعد از مسکو در شهر سنت پترزبورگ قرار دارند. دانشگاه ایالتی سن‌پترزبورگ در سال ۱۷۲۴ به عنوان موسسه آموزش عالی عمومی غیرانتفاعی تاسیس شد. این دانشگاه رتبه ششم روسیه را دارد و در بین 300 دانشگاه برتر جهان جای دارد که افراد مشهور زیادی در آن تحصیل کرده اند. وجود 3 هزار دانشجو از 100 کشور دنیا گویای سطح علمی این دانگاه وجایگاه آن در دنیا می باشد.

20 تا از بهترین شهرها برای تحصیل در روسیه

کشور پهناور روسیه دارای شهرهای زیادی است که در اکثر آنها مراکز آموزشی و علمی معتبری وجود دارد. اما برخی از این شهرها به لحاظ امکانات عالی تحصیلی و وجود دانشگاههای برتر جهان بیشتر مورد توجه واقع شده اند. در ادامه برترین شهرهای روسیه برای تحصیل آکادمیک و همچنین تعداد دانشگاه هر شهر و رتبه رنکینگ آنها آورده شده است

رتبه بندی جهانی دانشگاه های برتر روسیه

رده‌بندی جهانی از معتبرترین معیارها برای انتخاب مزیت یک دانشگاه می باشد. هر ساله بر اساس رده‌بندی جهانی QS رتبه دانشگاه‌های جهان تعیین می شود. دانشجویان این رتبه بندی را ملاکی برای انتخاب دانشگاه قرار می دهند. بنابراین در هنگام انتخاب دانشگاه های روسیه می توانید به این نکته توجه کنید. روسیه یکی از کشورهایی است که دررتبه بندی جهانی دانشگاه ها همواره حرفی برای گفتن دارد. در سال ۲۰۲۳، تعداد ۱۷ دانشگاه روسیه در رتبه بندی QS مقام زیر ۵۰۰ را بدست آوردند. بنابراین نتیجه می توان گفت که کیفیت آموزشی دانشگاه های روسیه در سطح بسیار بالایی قرار دارد. اگر قصد تحصیل در روسیه را دارید, علاوه بر این موضوع به مورد تایید بودن دانشگاه از طرف وزارت علوم و بهداشت ایران نیز توجه کنید. چرا که در صورت تایید مدرک شما از طرف وزارت علوم بعد از اتمام تحصیلات می توانید به راحتی در بازار کار ایران مشغول شوید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر روسیه چقدر است؟

برای بسیاری از افراد مخارج و هزینه های تحصیل می تواند معیار مهمی در امتخاب دانشگاه و محل تحصیل شان باشد. اگر روسیه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنید، از این بابت نگران نباشید! این کشور با توجه به سطح بالای آموزش یکی از ارزانترین مقاصد برای تحصیل است. شهریه دانشگاه ها در این کشور چندان بالا نیست و هزینه خوابگاه بسیار منصفانه است. البته تمامی هزینه ها به شهر محل تحصیل، دانشگاه و رشته تحصیلی نیز بستگی دارد. بااین حال هزینه تحصیلی در روسیه نسبت به کشورهای اروپایی بسیار ارزانتر است.

نحوه پذیرش از دانشگاه های برتر روسیه

برای پذیرش در برترین دانشگاه های روسیه باید با افراد متخصص در این حوزه مشورت نمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. از میان شهرهای نام برده که جزو بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل ایرانی ها می باشد، مسکو گران ترین شهر است. اگر از پس هزینه ها بر می آیید بهتر است شهرهای بزرگ مانند مسکو و سنت پترزبورگ را برای تحصیل انتخاب کنبد. شما می توانید با کارشناسان موسسه آبادیس پارسیان دانش صحبت کرده و از تجربیات و راهنمایی های آنها استفاده نمایید. این موسسه با سالها تجربه و تخصص در زمینه اعزام دانشجو به روسیه و دریافت کمترین مبالغ می تواند بهترین مشاور شما در این باره باشد.

آبادیس پارسیان دانش روند پذیرش شما را دربرترین دانشگاه ای روسیه بسیار آسان و سریع انجام می دهد و از صفر تا صد دوران تحصیل همراه شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *