آکادمی هنرهای تئاتر روسیه – GITIS

آکادمی هنرهای تئاتر روسیه - GITIS

راهنمای مطالعه

Russian University of Theatre Arts “GITIS”, (Moscow)

تاریخچه آکادمی هنرهای تئاتر روسیه – GITIS

تاریخچه ایجاد آکادمی هنرهای تئاتر روسیه به سال 1878 میلادی باز می گردد ، زمانی که تحت حمایت انجمن موسیقی و عاشقان هنرهای نمایشی ، دانشکده موسیقی بازدید کنندگان را افتتاح کرد. قبلاً در سال 1883 به مدرسه موسیقی و درام تغییر نام یافت.

در سال 1918 ، این مدرسه به مؤسسه موسیقی و درام تبدیل شد و دو سال بعد – به موسسه دولتی موسیقی درام. در سپتامبر سال 1922 ، پس از ادغام با کارگاه های تئاتر عالی دولتی به سرپرستی میردولد ، آن را به موسسه دولتی هنرهای تئاتر تبدیل کرد. در آوریل 2011 ، به GITIS وضعیت دانشگاه داده شد.

امروز RATI GITIS یک موسسه آموزشی تئاتر بالاتر است و یکی از بزرگترین در اروپا و جهان است. مکان – مسکو. این دانشگاه دارای 8 دانشکده است که دانشجویان در تمام تخصصهای تئاتر تحصیل می کنند:

بازیگری
تئاتر موسیقی
رقصنده
کارگردانی
سناریوگرافی
تولید کننده
هنر پاپ
تئاتر

گروه استاد بازیگری در دانشکده بازیگری فعالیت می کند ، که بازیگران تئاتر و سینمای درام را آموزش می دهد. بازیگران و کارگردانان بازیگر در تیم او فعالیت می کنند و کسانی که کاملاً خود را تنها به کارهای آموزشی اختصاص می دهند.

شما می توانید در دانشکده هم به صورت تمام وقت و هم به صورت نیمه وقت تحصیل کنید. بازیگران تئاترهای نمایشی که قبلاً حداقل 2 سال تجربه دارند می توانند در بخش مکاتبات تحصیل کنند. مدت تحصیل 4 سال است. همچنین دانش آموزان کشورهای خارجی از جمله کره جنوبی ، اسرائیل ، ایالات متحده آمریکا و دیگران حضور دارند.

بخش تسلط بازیگر در GITIS مرکز کار علمی و روش شناختی بازیگری در کشور است. تحت او ، به همراه دانشکده تئاتر موسیقی و کارگردانی ، یک مرکز علمی و عملی برای مشکلات بازیگری و کارگردانی ایجاد شد. هدف از ایجاد آن ساماندهی در داخل دانشگاه و همایش های بین بین المللی درمورد مشکلات مهارت بازیگر و همچنین انتشار کتابهایی در مورد روش بازیگری بود: معلمان این بخش ، تک نگاری ها و مجموعه های جمعی را منتشر کردند.

گروه کارگردانی GITIS

در اینجا کارگردانان برای سیرک و تئاتر و همچنین بازیگران تئاتر و فیلم آموزش دیده اند. در بخش کارگردانی سیرک ، فقط کارگردانان سیرک آموزش دیده اند. آموزش به صورت بودجه (رایگان) انجام می شود ، دوره آموزشی 5 سال است.

در کارگاه ها فقط کارگردانان آموزش دیده اند که در سیرک فعالیت کنند. مدت تحصیل 5 سال است. به طور متوسط \u200b\u200bسالانه 6 نفر به بخش تمام وقت بودجه جذب می شوند و همین تعداد به بخش مکاتبات جذب می شوند.

دانشکده تئاتر موسیقی RATI GITIS

این دانشکده در تمام جهان تئاتری هیچ شباهتی ندارد. آنها به یک تجارت جذاب مشغول هستند – بازیگران ، خوانندگان و کارگردانانی را آموزش می دهند که از آنها خواسته می شود در ژانرهای متنوعی از هنرهای موسیقی و صحنه ای کار کنند. دانشکده تئاتر موسیقی GITIS دارای بخش های سخنرانی صحنه ، کارگردانان و بازیگران تئاتر موسیقی ، آواز ، حرکت صحنه و رقص است. برنامه ای که از طریق آن آموزش برگزار می شود شامل تعداد زیادی رشته مختلف است:
مهارت بازیگر
آواز (هر دو درس فردی و آواز گروه) ،
رقص صحنه (کلاسیک ، عامیانه ، تاریخی-روزمره ، مدرن ، رقص جاز) ،
درام موسیقی
شمشیربازی
solfeggio
پیانو

 

 

آکادمی هنرهای تئاتر روسیه – GITIS: تئاتر ، به معنای وجود.

آکادمی روسی هنر تئاتر(RATI ؛ تا سال 1991 GITIS – مؤسسه دولتی تئاتر تئاتر ، از سال 1934 به نام A.V. Lunacharsky) ، بزرگترین موسسه آموزشی تئاتر در روسیه است. در 22 سپتامبر سال 1878 ، وزارت امور داخلی روسیه برنامه درسی را برای مدرسه موسیقی و درام از مدرسه P.A. Shostakovsky تصویب کرد ، یک ماه بعد در بلوار استراستنو افتتاح شد. توسعه مدرسه توسط انجمن موسیقی و دوستداران هنر درام پشتیبانی شد. در سال 1883 ، این مدرسه در انجمن فیلارمونیک مسکو وضعیت مدرسه موسیقی و درام را دریافت کرد. این مدرسه و انجمن تحت نظارت دكتر بزرگ دوكسای نیكلوایویچ قرار داشتند. کلاسهای نمایشی مدرسه از 1883 تا 1889 به سرپرستی A. Yuzhin برگزار شد. آماده سازی دقیق دانش آموزان ، استعدادهای هنری فارغ التحصیلان باعث شد مدرسه بتواند منشور جدیدی بدست آورد ، حقوق خود را با هنرستان ها برابر کند و به یک موسسه آموزش عالی تبدیل شود. از سال 1889 تا 1891 ، معلم و بازیگر مشهور روسی O.A. Pravdin مسئولیت بخش نمایشی را بر عهده گرفت.

با ظهور Vl.I. Nemirovich-Danchenko (1991 – 1801) ، مرحله جدیدی از پیشرفت مدرسه آغاز شد. نمیروویچ-دانچنکو یک کهکشان درخشان از بازیگران جوان را تشکیل داد که افتخار تئاتر ملی و فرهنگ ملی را تشکیل می دادند (O.L. Knipper، M.G. Savitskaya، V.E. Meyerield، E.M. Mount، B. M. Snigirev). این اتحادیه در سال 1898 در یک گروه فارغ التحصیلان دانشکده موسیقی و درام و شرکت کنندگان در انجمن هنر و ادبیات پایه و اساس تئاتر هنر و عمومی مسکو را پایه گذاری کردند. در سال 1902 مدرسه به Maly Kislovsky Lane منتقل شد ، جایی که هنوز هم آکادمی واقع شده است. از سال 1918 ، این مدرسه به دلیل تغییراتی در سیستم آموزش دولتی ، دست به سازماندهی مجدد و تغییر نام داده است. بنابراین ، در سال 1918 آن را به موسسه موسیقی و درام تغییر نام داد ، در سال 1920 – موسسه دولتی موسیقی درام با یک بخش درام. هنر نمایشی توسط A. Zonov ، A. Chabrov ، A. Geyrot ، L. Lurie ، A. Petrovsky آموزش داده شده است. آنها در کنار مباحثی چون دیکتاتوری ، صداپیشگی ، رقص ، شمشیربازی ، تاریخ درام و تاریخ ادبیات را آموزش می دادند. در سال 1922 ، موسسه دولتی موسیقی درام با کارگاه های تئاتر عالی دولتی به رهبری خانم میرولد ارتباط برقرار شد. این انجمن موسسه دولتی هنرهای تئاتر (GITIS) نامیده شد.

این آموزش در 9 “کارگاه تولید” انجام شده است: میرلولد ، ن. مالکو (درام موزیکال) ، ب. فردیناندوف (تئاتر تجربی-قهرمانانه) ، پتروسکی ، ن. فورجر ، ن. آکساگارسکی ، اقلیت های ملی (لتونی ، یهودی ، ارمنی). در سال 1923 ، مؤسسه عملی رقص شناسی دولتی با کارگاه های باله درام ، رقص مصنوعی ، پانتومیم و رقص کلاسیک به GITIS پیوست. سه دانشکده برگزار شد: نمایشی ، اپرا و رقص. بخش درام متشکل از بخش های بازیگری و کارگردانی بود. در سال 1925 ، GITIS در کالج مرکزی هنرهای تئاتر (CETETIS) سازماندهی شد که تا سال 1931 ادامه یافت ، سپس به کارخانه تئاتر و در سال 1935 در انستیتوی دولتی هنرهای تئاتر با سه دانشکده: کارگردانی (آموزش سه ساله) ، کارگردانی (آموزش چهار ساله) و بازیگری (آموزش چهار ساله) ) در طی این سالها شخصیت های مشهور تئاتر S. Birman ، L. Baratov ، E. Saricheva ، B. Sushkevich ، N. Zbrueva و دیگران در GITIS تدریس می کردند.این تئاتر درام موسیقی بر اساس فارغ التحصیلان GITIS و CETETIS شکل گرفت که در آن اجراها دانشجویان این موسسه سنت ورود مستقیم به زندگی عملی ، شکل گیری مهارت های مرحله ای در بین دانش آموزان ، در سال های بعدی ادامه یافت: در سال 1958 ، یک تئاتر آموزش در GITIS برگزار شد که به حلقه مهمی در آموزش بازیگران و کارگردانان تبدیل شد. در سال 1931 یک گروه تئاتر با گروه های تاریخ تئاتر روسی و اروپای غربی تشکیل شد. در سال 1935 ، استادان تئاتر هنری مسکو L. Leonidov ، M. Tarhanov ، V. Sakhnovsky در GITIS به کارهای آموزشی آمدند ، O. Pyzhova ، B. Bibikov ، O. Androvskaya ، I. Raevsky ، V. Orlov ، A. Lobanov شروع به تدریس در این موسسه کردند. ، I. Anisimova-Wulf ، F. Kaverin ، M. Astangov ، Y. Zavadsky و دیگران. در طول این سالها بود که مقدمات گسترده استودیو های ملی راه اندازی شد که تا به امروز در اشکال مختلفی وجود دارد.

جنگ بزرگ میهنی توسط GITIS گذشت. از میان فارغ التحصیلان بخش بازیگری ، یک تئاتر خط مقدم برگزار شد که در سالهای جنگ بیش از 1500 نمایش اجرا کرد. در سالهای پس از جنگ ، GITIS گسترش یافت ، دانشکده های تئاتر موسیقی ، پاپ ، گروه تولید و گروه سناریوشناسی وجود داشتند.

در سال 1991 ، GITIS به آکادمی هنرهای تئاتر روسیه (RATI) تغییر نام داد. این آکادمی در حال حاضر در تمام تخصصهای تئاتری در حال آموزش است.

سنت های دیرینه آموزش تئاتر در بالاترین سطح ، ویژگی بارز GITIS است. معلمان مشهور ، فارغ التحصیلان محبوب ، مکانهای برتر در رتبه بندی بهترین کلماتی هستند که می توان در مورد این دانشگاه گفت.

 

 

درباره دانشگاه

در سال 1902 ، مدرسه موسیقی و درام به عمارت قدیمی خانواده Soldatenkov در Maly Kislovsky Lane ، جایی که RATI هنوز در آن قرار دارد نقل مکان کرد.

24 اکتبر 1903 توسط “منشور آموزشگاه موسیقی و درام انجمن فیلارمونیک مسکو” ، که تحت حمایت و حمایت او از اولیای دوشیزه بزرگ عالی سلطنتی ، الیزابت فئودوروونا حمایت می شود ، تأیید شد. طبق منشور ، این مدرسه بخشی از وزارت کشور بود:

کلاس های موسیقی مدرسه موسیقی و درام توسط چهره های مشهور فرهنگ موسیقی روسیه آموزش داده شد: P. Shostakovsky، R. Erlich، S. Kusevitsky، K. Erdeli. این مدرسه توسط آهنگساز V. کالیننیکوف و خواننده ال. سوبینف فارغ التحصیل شده اند که شکوه فرهنگ موسیقی داخلی را تشکیل می دهند. سنت کلاس های درام برای پایان دادن به تحصیلات خود با نمایشنامه نیز به کلاسهای موسیقی که در آنجا نمایش های اپرا در آن اجرا شده بود و همچنین برنامه های ارکستر سمفونیک دانشجویی نیز تسلط یافت. مهارت نوازندگان جوان به آنها اجازه داده بود که با همراهی این ارکستر P. Sarasate ، S. Rachmaninov ، L. Sobinov ، F. Chaliapin ، A. Arensky و دیگران اجرا کنند.

از سال 1918 ، دانشکده موسیقی و درام به دلیل تغییراتی در سیستم آموزش دولتی ، تعداد زیادی از سازماندهی مجدد و تغییر نام پیدا کرده است. بنابراین ، در سال 1918 آن را به موسسه موسیقی و درام تغییر نام داد ، و سپس در سال 1920 موسسه دولتی موسیقی درام (GIMDr) با یک بخش درام. بخش درام در سال 1921-1925 به ریاست A. پتروسکی؛ هنر نمایشی در این بخش توسط A. Zonov ، N. Aksagarsky ، A. Chabrov ، A. Geyrot ، L. Lurie تدریس می شود. با وراثت سنّت های طبقات «علمی» مدرسه ، در سال های 1921-1925 به همراه مباحثی چون دیکتاتوری ، صدا ، رقص ، شمشیربازی ، آنها تاریخ نمایشی و تاریخ ادبیات را تدریس می کردند. دوره آموزشی در GIMDr به مدت 7 سال برنامه ریزی شده بود که از این تعداد 2 سال به یک دانشکده فنی ، 3 سال به یک دانشگاه ، 2 سال به “کارگاه های رایگان” (یعنی تمرین) اختصاص داده شده است.

در آگوست سال 1922 ، موسسه دولتی موسیقی درام با کارگاه های تئاتر عالی دولتی به سرپرستی سان. مایرولد این انجمن بود که موسسه دولتی هنرهای تئاتر – GITIS نامیده شد ، تاریخ رسمی تأسیس آن 17 سپتامبر سال 1922 بود. طبق این برنامه ، GITIS قرار بود سه شاخه اصلی هنرهای تئاتری: نمایشی ، اپرا و رقص را متحد کند.

گروه درام به سرپرستی پروفسور. A. پتروسکی ، از همان ابتدا از دو بخش تشکیل شده است – مربی تئاتر و کارگردان. آموزش در دانشکده در کارگاههای آموزشی انجام می شد: Sun. میرلوله ، ن. مالکو (موسیقی-نمایشی) ، ب. فردیناندوف (تئاتر تجربی-قهرمانانه) ، A. پتروسکی ، ن. فورجر ، ن. آکساگارسکی. کارگاههای ملی کار می کردند – لتونی ، یهودی ، ارمنی.

در ژوئن سال 1923 ، انستیتوی عملی کشورشناسی رقص (GPIH) با کارگاههای آموزشی باله درام ، رقص مصنوعی ، پانتومیم و رقص کلاسیک به عنوان دانشکده به GITIS پیوست. بنابراین ، سه دانشکده تشکیل شد: نمایشی (به سرپرستی A. پتروسکی). اپرا (به سرپرستی K. K. Saradzhev) ، و رقص رقص (N. N. Rahmanov).

در سال 1924 ، با حكم شورای كمسیون های مردم ، مؤسسات تئاتر موجود در مسكو و سن پترزبورگ “به دلیل كاستي در آموزش تئاتر” تعطیل شدند ، اما GITIS هنوز مجاز به فارغ التحصیلی دانشجویان با روشی شتاب بود.

جنبش باشگاه و کلوپ ، که در آن سالها به طور جدی در حال پیشرفت بود ، اصلی ترین انگیزه برای ایجاد بعدی دوره های تئاتر و مربیان مبتنی بر GITIS بود که قبلاً منحل شده بود. در سال 1925 کالج مرکزی هنرهای تئاتر ، CETETIS ، یک موسسه آموزشی با آموزش 4 ساله ، با هدف “آموزش استادان بسیار ماهر” طراحی شد. دو بخش در CETETIS افتتاح شد – موسیقی-نمایشی (اپرا) و نمایشی و چهار تخصص تصویب شد: بازیگری ، کارگردانی ، مربی باشگاه و آموزش. اساتید و معلمان GITIS معلمان CETETIS بودند. تعداد دانش آموزان ، در مقایسه با GITIS ، 2 برابر افزایش یافته است.

در سال 1926 ، براساس فارغ التحصیلان GITIS و CETETIS ، تئاتر موسیقی درام در Zamoskvorechye تشکیل شد ، که در آن دانشجویان این موسسه نیز شرکت کردند.

برنامه درسی CETETIS یک شواهد تاریخی ارزشمند از ماهیت روند آموزشی است که در آنجا اتفاق افتاد:

1) رشته های مشترک برای همه بخش ها:

(الف) موارد عمومی:
اقتصاد سیاسی ،
قانون اساسی شوروی
تاریخ مبارزه طبقاتی و CPSU (b) ،
ماتریالیسم تاریخی
جامعه شناسی هنر ،
آناتومی و فیزیولوژی ،
بازتاب شناسی
زبان های خارجی (ایتالیایی ، آلمانی ، فرانسوی)؛

(ب) موضوعات تاریخ هنر:
مطالعات تئاتر
تاریخ تئاتر
آخرین روند تئاتر ،
تاریخچه لباس؛

(ج) هنر صحنه:
عناصر اصلی عمل مرحله ،
تمرینات مرحله
تمرین صحنه ای مبتنی بر هنر تئاتر ،
کارگاه های تولید (تمرین برای اپرا و درام) ،
صورت و آرایش صورت؛

(د) کلمه و گفتار:
روش گفتار
موسیقی گفتار
تولید صدا؛

(ه) حرکت:
آموزش بدنی (آکروباتیک و شمشیربازی) ،
ژیمناستیک و بازی ها
ریتم ، رقص؛

(ه) موارد موسیقی:
پیانو اجباری
موزه ها نامه بر اساس آواز کر.

2) رشته های ویژه در گروه درام:

(الف) موضوعات هنری:
درام
شعر و تحلیل اشکال ادبی.

3) رشته های ویژه در گروه مربیان باشگاه:

(الف) موارد عمومی:
جنبش حرفه ای
کار فرهنگی اتحادیه های کارگری؛

(ب) تجارت باشگاه:
علم باشگاه
روش کار محافل کار ،
تمرین در باشگاه ها؛

(ج) هنر صحنه:
جهت (تئوری و عمل) ،
کوچک و اشکال کار در باشگاه ،
راه هایی برای ایجاد عملکرد باشگاه. “

به طور کلی ، CETETIS مرحله مهمی در شکل گیری مدرسه کارگردان روسی را نشان می دهد ، زیرا در چارچوب آن برای اولین بار (در سالهای 1927-28) یک بخش مستقل مربی باشگاه تشکیل شد و چرخه ای از سخنرانی های مربوط به جهت در بخش درام معرفی شد.

نتیجه گیری منطقی این فرایند ، افتتاح دانشکده کارگردانی و آموزشی بر اساس بخش کارگردانی و گروه باشگاه CETETIS در 15 سپتامبر 1930 بود. این دانشکده شروع به آموزش کارگردانان صحنه (مدیران تئاترهای حرفه ای ، کلوپ های بزرگ کار و کاخ های فرهنگی) ، معلمان بازیگری (برای مدارس فنی ، دانشکده های کار ، استودیو مهمان ، دوره های تئاتر پیشرفته) و مربیان متدولوژی (یعنی کارگران تئاتر از سطح منطقه ای و منطقه ای) کرد مقیاس ، خانه های هنری ، تئاترهای آماتور ، تراموا و پایگاه های هنری). این اولین تجربه جهان در آموزش مدیران بود؛ RATI-GITIS امروز یک رهبر شناخته شده در این زمینه است.

به طور کلی ، برنامه درسی CETETIS در مورد طیف گسترده ای از رشته های تدریس شده ، از جمله موضوعات نه تنها ویژه ، بلکه از یک چرخه عمومی بشردوستانه صحبت می کند (حتی اگر این موضوعات امروزه کاملاً معمولی به نظر نرسند). از این رو جای تعجب آور نیست که دو سال پس از ایجاد CETETIS مشخص شد که چه از نظر کادر آموزشی و چه از نظر کیفیت آموزش ارائه شده در آن ، CETETIS از چارچوب دانشکده فنی که برای آن تعیین شده بود پیشی گرفت و به سطح یک موسسه آموزش عالی رسید. از اوایل سال 1928 در جشن هایی که به 50 سالگرد آموزش تئاتری در روسیه اختصاص یافته است ، این موضوع در سخنرانی ژوئیه کمیسار آموزش و پرورش لوناچارسکی ذکر شد و آغاز دهه 30 زمان بحث و گفتگوی پر جنب و جوش در محافل تئاتر و آموزشی در مورد فرم مناسب برای دانشگاه تئاتر بود (” دانشگاه “).

در 2 آگوست 1931 ، قطعنامه شورای کمیته های مردم RSFSR “در مورد سازماندهی مجدد سیستم آموزش هنر در RSFSR” منتشر شد ، که فعالیت موسسات هنری آموزش عالی و دانشکده های کارگران را تنظیم می کرد ، و در اول اکتبر همان سال ، یک موسسه تئاتر توسط شورای کمسیون های مردم تاسیس شد و نام GIT را دریافت کرد.

روزنامه “هنر اتحاد جماهیر شوروی” (13 اکتبر 1931) در مقاله ای با عنوان “GITIS در راهرو. کالج تئاتر در اتاق سیگار کشیدن افتتاح شد” این رویداد را تشریح کرد: “کالج تئاتر در اتاق تمرین تئاتر اتاق باز شد و افتتاح بدون هیچ” پمپ “، معمول انجام شد. در این موارد هیچ کس از GITIS به دنیا نیامده است. هیچ گونه آدرس و تبریک وجود ندارد مدیر دانشگاه جدید رفیق logov اعلام کرد که GITIS باز است. دانشجویان که در صندلی و پنجره ها در یک اتاق متلاطم نشسته بودند ، به گزارش های رهبران GITIS گوش می دادند و به کلاس می روند. سیاسی در راهرو و در اتاق سیگار کشیدن را از تئاتر اتاق گرفت. بنابراین این “یک روز افتتاحیه تاریخی از اولین دانشگاه تئاتر در جهان است.”

در سال 1931 ، برای اولین بار در اروپا ، آموزش دانشگاهی متخصصان در زمینه سازماندهی امور تئاتر در GITIS آغاز شد – یک دپارتمان کارگردانی افتتاح شد که تا سال 1939 ادامه یافت. در سال 1931 ، یک بخش مطالعات تئاتر با بخشهایی از تاریخ تئاتر روسی و اروپای غربی برگزار شد.

سه سال بعد از افتتاح دوم ، GITIS به عنوان بخشی از کارخانه چای (Teakombinat) وجود داشت و ساختارهای آموزشی قدیمی و جدید را با هم ترکیب کرده است: (الف) GITIS – یک موسسه آموزش عالی با دانشکده های کارگردانی ، تدریس و تدریس ، تئاتر و اداری. (ب) CETETIS – دانشکده فنی ، که در آن زمان فقط بازیگران در بخش درام و موسیقی-درام آموزش دیده بودند. (c) Tearabfak.

در ژوئیه سال 1935 ، معلمبینات با سه دانشکده: کارگردانی (با سه سال تحصیل) ، کارگردانی (با چهار سال آموزش) و بازیگری (با چهار سال آموزش) دوباره به موسسه دولتی هنرهای تئاتر تبدیل شد. در طی این سالها ، شخصیت های مشهور تئاتر مانند S. Birman ، L. Baratov ، B. Mordvinov، E. Saricheva ، B. Sushkevich، N. Zbrueva، L. Leonidov، M. Tarkhanov، V. Sakhnovsky، O. در GITIS تدریس می کردند. Pyzhova ، B. Bibikov، O. Androvskaya، I. Raevsky، V. Orlov، A. Lobanov، I. Anisimova-Wulf، G. Konsky، F. Kaverin، P. Leslie، M. Astangov، I. Sudakov، Yu. زاوادسکی در طول این سالها بود که مقدمات گسترده استودیو های ملی راه اندازی شد که تا به امروز در اشکال مختلفی وجود دارد.

تاریخ قبل از جنگ GITIS منعکس کننده زندگی اجتماعی کشور بود و سعی در شکل دادن به اشکال دارد که در بعضی موارد سازگاری با تئاتر و روند آموزشی تئاتر دشوار است. بنابراین ، اطلاعاتی حفظ شده است كه در بهار سال 1938 ، تیم GITIS پیشنهاد برگزاری مسابقه همه اتحادیه بین مؤسسات آموزشی هنری را مطرح كرد و خواستار “… برای اجرای مثال زدنی و به موقع برنامه درسی ، استقلال كار خلاقانه دانش آموزان ، انجام نمونه ای از آموزش های صنعتی و صنعتی ، سازماندهی در پایان سال برداشت نهایی بهترین آثار ، اجرای نمونه ای از مجموعه جدید. ” در پاسخ به این درخواست تجدید نظر ، K.S. Stanislavsky نوشت: “رفقای عزیز ، ابتکاری که شما در سازماندهی رقابت سوسیالیستی انجام دادید ، یک تجارت ضروری و مفید است. من از ابتکار شما صمیمانه استقبال می کنم. کشور ما به پرسنل خلاق و آموزش دیده کاملاً نیاز دارد. رقابت سوسیالیستی باید در رفع مشکلات ما کمک کند. در کار و افزایش کیفیت مطالعه. استودیوی ما چالش شما را می گیرد و به رقابت می پیوندد. “

در آستانه 22 ژوئن 1941 ، دانش آموزان امتحانات و آزمون های آزمون بهار آزمون امتحانی سال تحصیلی 1940-1941 را گذراندند ، اما شیوع جنگ جهانی دوم در زندگی دانشجویی آنها بسیار گذشت.

در سپتامبر – اکتبر سال 1941 ، کلاس های در GITIS به طور موقت قطع شدند. فقط در سالن های خالی فقط تیپ های خط مقدم تمرین می کردند. در 23 اکتبر ، یک قطار مسافربری به سمت ساراتوف حرکت کرد که در آن دانشجویان GITIS مسکو را ترک کردند. ورودی های مسکو در خوابگاه موسسه پزشکی Saratov اسکان داده شدند ، اما دانش آموزان در محوطه دانشکده هنر مشغول کار بودند. جمعی از دانشجویان دانشکده کارگردانی به دانشکده بازیگری پیوستند.

تئاتر جلوی GITIS که از فارغ التحصیلان بخش های بازیگری و کارگردانی در تابستان سال 1942 در شهر ساراتوف تشکیل شد ، همچنین در حرکت تئاترهای مقدم نیز سهیم بود.

این تئاتر در نزدیکی مسکو ، در کالینین ، ولخوف ، کارلین ، اول بالتیک ، اول بلوروسی ، جبهه دوم بلاروسی اجرا شد و نمایشنامه “مردی از شهر ما” را 146 بار ، 160 – “شب خطاها” ، 47 – آهنگسازی ساخت که بطور خاص براساس نمایش N. ساخته شده است. پوگودینا “مردی با اسلحه” ، 139 – “سفر ماه عسل” ، 56 – “ازدواج بالزامینوف” ، 34 – “این خواهد شد” ، هزاران بار – وودویل ، طرح ، برنامه های کنسرت مداوم. در 3 مه 1945 ، گیتی ها در برلین شکست خورده آخرین عملکرد خود را برای آزادگان جنگجو ارائه دادند. سفر ارزنده چهار ساله جاده های جبهه فوق العاده دشوار را به طرز شایسته ای انجام داد. در طول 1418 روز جنگ ، این تئاتر بیش از 1500 نمایش اجرا کرد.

کارگردان و کارگردان اولین تئاتر جلوی WTO فارغ التحصیل GITIS بود که پس از مجروح شدن از جبهه بازگشت – A. Goncharov. مدیر تئاتر جلوی WTO فارغ التحصیل V.V Nevzorov بود که پس از جراحات بی شماری از جبهه بازگشت. فارغ التحصیل از بخش کارگردانی B. Golubovsky ، که پس از آن تئاتر جلوی مینیاتورهای “چشمک زدن” را سازماندهی می کرد ، به عنوان مدیر اصلی در تئاتر Komsomolsk-Front of GITIS فعالیت کرد. دانش آموختگان ، دانشجویان و معلمان این موسسه در بسیاری از جبهه ها می جنگیدند. بسیاری از افراد بالاترین جوایز نظامی از جمله ستاره قهرمان اتحاد جماهیر شوروی را دریافت کردند که N. Kachuevskaya پس از مرگ به وی اعطا شد.

در سال های پس از جنگ ، GITIS با شدت بیشتری در حال گسترش است ، دانشکده های جدید ظاهر می شوند. در 5 آگوست 1946 ، گروه کارگردانی با ابتکار جدیدی آغاز می شود – 3 بخش را در دانشکده افتتاح می کند: اپرا ، کارگردانی و باله. بخش اپرا ابتدا به بخش مدیران تئاتر موسیقی تبدیل شد ، سپس دانشکده تئاتر موسیقی بر اساس آن ایجاد شد. بنیانگذاران آن عبارت بودند از: I. M. Tumanov، M. P. Maksakova، P. M. Pontryagin.

در پاییز سال 1946 ، بخش رقص شناسی ایجاد شد. ریاست این بخش توسط R.V. Zakharov بود. ایده های وی توسط A. V. Shatin ، L. I. Lavrovsky ، Yu A. A. Bakhrushin ، N. I. Tarasov ، T. S. Tkachenko ، A. Tseitlin ، M. V. Vasilyeva-Rozhdestvenskaya در حمایت از آنها انجام شد.

از سال 1958 ، تئاتر آموزشی در GITIS فعالیت می کند ، که به دلیل تولیدات فراوان مشهور است و نقش مهمی در آماده سازی دانش آموزان در تمام تخصصهای تئاتری دارد.

در سال 1964 ، یک دوره آزمایشی برای کارگردانان صحنه در دانشکده کارگردانی استخدام شد و 3 سال بعد ، در آوریل 1968 ، دپارتمانی برای کارگردانی صحنه و اجرای انبوه تاسیس شد. سرانجام ، در سال 1973 ، بخش تنوع افتتاح شد. موسس دانشکده واریته – و سابقاً رئیس دوره و رئیس. بخش دانشکده کارگردانی I. G. Sharoev بود.

در سال 1966 ، اولین ثبت نام از دانشجویان مکاتبات در بخش کارگردانان سیرک انجام گرفت ، و در سال 1967 F. G. Bardian رئیس بخش سیرک های سیرک در بخش کارگردانی بود. در سال 1973 ، یک بخش تمام وقت افتتاح شد و در سال 1975 دپارتمان هنر سیرک ایجاد شد. از میان فارغ التحصیلان این گروه ، استادانی چون V. Averyanov ، E. Bernadsky ، یو. Biryukov ، A. Kalmykov؛ هنرمندان خلق اتحاد جماهیر شوروی – L. A. شوچنکو ، V. A. شوچنکو ، M. M. Zapashny. V.V. Golovko؛ هنرمندان مردم روسیه – L. L. Kostyuk، A. N. Nikolaev، V. شمشور. استادانی چون V. Krymko ، B. Bresler ، M. Zolotnikov ، M. Mestechkin ، E. Lagovsky در این بخش کار می کردند. در حال حاضر ، بخش هنر سیرک به سرپرستی دکتر تاریخ هنر ، استاد M. I. Nemchinsky است.

در سال 1974 ، بخش تولید یک زندگی دوم را با هدف تشکیل مدیران بسیار ماهر و با مشخصات گسترده – نه تنها برای تئاترها بلکه تلویزیون ، نمایش تجاری ، سینما و سیرک – پیدا کرد. در سال 1992 ، بخش سناریوگرافی افتتاح شد.

در سال 1991 ، به GITIS وضعیت آکادمی داده شد و این موسسه به آکادمی هنرهای تئاتر روسی – GITIS تغییر نام داد.

آداب و رسوم آکادمی در تداوم است. اصل اساسی “دانش آموز-معلم-دانش آموز” در انتخاب کادر آموزشی مهمترین است. بنابراین ، بسیاری از معلمان آکادمی امروز فارغ التحصیلان RATI – GITIS در سالهای مختلف هستند.

امروز RATI-GITIS در سیستم آموزش تئاتر جهان ادغام شده است. شرکای آن مدارس تئاتر در انگلستان (دانشگاه میدلسکس ، مدرسه موسیقی لندن و درام گیلدول ، دانشکده تئاتر در گیلدفورد) ، فرانسه (هنرستان ملی هنرهای نمایشی در پاریس ، دانشکده عالی هنرهای ملی تئاتر در لیون) ، هلند (آکادمی تئاتر در آمستردام) ، آلمان (مرکز بین المللی تئاتر در برلین) ، اسرائیل (مدرسه تئاتر بیت زوی در تل آویو) ، چین (آکادمی مرکزی درام در پکن) ، جمهوری چک (آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی در برنو) ، Ita AI (آکادمی هنرهای نمایشی سیلویو به نام دکتر آمیکو در رم)، دانشگاه کلگیت و کرنل (USA)، دوره های بین المللی برنامه MA-وزارت امور خارجه-کوتاه (لندن، مادرید، میشیگان، مسکو، پاریس)، و غیره

معلمان و دانش آموزان آکادمی در مدارس و جشنواره های بین المللی تئاتر شرکت می کنند. RATI-GITIS آغازگر دوسالانه جشنواره بین المللی مدارس تئاتر “Podium” است که در مسکو برگزار می شود.

RATI GITIS: قوانین پذیرش ، شرایط پذیرش ، مدارک لازم ، برنامه ، لیست ادبیات مورد نیاز ، شهریه ، مخاطبین

درباره GITIS. RATI GITIS – آکادمی هنرهای تئاتر روسیه ، انستیتوی دولتی هنرهای تئاتر. یکی از بزرگترین دانشگاههای تئاتر در جهان است.

در 22 نوامبر 1978 توسط پیانیست پیوتر آداموویچ شوستاکوفسکی به عنوان یک مدرسه موسیقی و درام برای کسانی که تحت حمایت انجمن دوستداران موسیقی و هنرهای نمایشی در مسکو قرار دارند ، تأسیس شد. محل سکونت فعلی ساختمان در Maly Kislovsky Lane ، ساختمان 6 است – این موسسه ، که در آن زمان مدرسه موسیقی و درام نامیده می شد ، در سال 1902 یافت شد.

نام GITIS – موسسه دولتی تئاتر هنری – پس از تلفیق با بالاترین کارگاه های تئاتر تحت هدایت میرولد ، در 17 سپتامبر 1922 در این موسسه ظاهر شد. مایرولد تئاتر را تحت عنوان GITIS ایجاد کرد. در سال 1923 ، این تئاتر از انستیتوی جدا شد و تبدیل به تئاتر شد. مهیرولد

دانشکده های GITIS: بازیگری ، کارگردانی ، تئاتر موسیقی ، تئاتر ، رقص ، پاپ ، تولید ، طراحی صحنه.

مشاور دانشکده RATI GITIS. دانشکده بازیگری GITIS دانشجویان را برای تخصص “بازیگری” و تخصص آماده می کند “هنرمند تئاتر و سینما درام”. مدت تحصیل در دانشکده بازیگری GITIS 4 سال با آموزش تمام وقت یا نیمه وقت است.

بسته به نتایج آزمون های ورودی ، آموزش در دانشکده بازیگری GITIS می تواند به صورت بودجه و تجاری انجام شود.

بازیگران مشهور که از GITIS فارغ التحصیل شده اند: آناتولی پاپانوف ، ایرینا موراویوا ، الكساندر دمیاننكو ، لیا آخداكووا ، الكساندر عبدلوف ، ویكتور سوخوروكوف ، ژانا اپل ، ولادیمیر كورنف ، پولینا كوتپووا ، فدور مالیشف ، مادلین دژابیلوا ، گالینا تیونینا ، رستم یوسكایف ، پاول برشازف ، دمیتری

 

موسسه اعزام دانشجو آبادیس پاریسان دانش  شما را در راه رسیدن به تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری میکند.

آکادمی هنرهای تئاتر روسیه  (Russian University of Theatre Arts “GITIS”, Moscow) :

سایت رسمی آکادمی هنرهای تئاتر روسیه در زیر قرار داده شده است. با کلیک بر روی این لینک وارد سایت دانشگاه خواهید شد و می‌توانید در اسرع زمان از اخبار و اطلاعیه‌های منتشر شده از سمت دانشگاه باخبر شوید.

 

 

 

سایت رسمی دانشگاه

Russian University of Theatre Arts “GITIS”, (Moscow)

همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در روسیه، به لینک زیر مراجعه کنید.
تماس با کارشناسان موسسه رسمی آبادیس پارسیان دانش، جهت اعزام دانشجو  و تمام امور مربوط به ویزای تحصیلی به روسیه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *